.data sentence: .ascii "My fbbirbst btbry\0" // \0 to bajt zerowy czyli koniec zdania w asm, C = sentence2: .ascii "proba do dodawania sentence" .text .align 2 .globl _start _start: la t2, sentence li t0, 0x62 //ascii "b" la s2, sentence li s3, 0x79 // ascii "o" li s4, 0x00 // licznik o w sentence2 li t1, 0x00 // licznik b w sentence loop: lbu s5, 0(s2) beq s5, zero, koniec bne s5, s3, 1f addi s4, s4, 1 2: addi s2, s2, 1 j lbu t3, 0(t2) // ladujemy do rejestra t3 adres 1 litery sentece beq t3, zero, koniec # jezeli adres w sentence dojdzie do \0 czyli do konca programm sie skonczy bne t3, t0, 1f // jezeli adres liczby nie jest "b" to prechodzi do 1f pomijanie przyrostu licznika. addi t1, t1, 1 // dodajemy 1 do licznika liter b 1: addi t2, t2, 1 // Tutaj wskaźnik zostanie przesunięty do następnego znaku w linii j loop // skok do poczatku petli koniec: ebreak